برخی افراد شرایط کار در بیرون از منزل را ندارند و دوست دارند فعالیتهای خود را در خانه و به صورت اینترنتی انجام دهند اما این کار چطور ممکن است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که با زدن سایت فروشگاهی میتوانید برای خود در منزل کسبوکار راه بندازید و شروع به فروش یکسری محصولات اعم از اکسسوری، پوشاک، لوازم التحریر کنید. اما سوال بعدی اینجاست که چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟ در واقع سایت فروشگاهی به شما کمک میکند که تنها با چند کلیک و به صورت اینترنتی محصولات خود را به نمایش گذاشته و به مشتریان ارائه دهید یعنی با استفاده از کسبوکار اینترنتی و بازدید زیاد افراد برای خرید درآمد خود را چند برابر کنید. حال برای آشنایی بیشتر درباره اینکه چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم؟ تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.
دلایل راه اندازی سایت فروشگاهی
بسیاری از افراد فکر میکنند که فقط از کسبوکار سنتی میتوانند درآمد کسب کنند و از راه اینترنتی چنین چیزی وجود ندارد اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدهاند که میتوانند با فعالیت در فضای اینترنت هم کسب درآمد کنند مخصوصا افرادی که شرایط کار در بیرون از منزل را ندارند. شاید بسیاری از افراد ضرورت داشتن یک فروشگاه اینترنتی و کسبوکار به صورت آنلاین را حس نکرده باشند اما با شیوع بیماری کرونا در چند سال گذشته خریدهای اینترنتی روز به روز افزایش پیدا کرد و مردم احتیاج شدیدی به خرید اینترنتی پیدا کردند.
برخی از دلایل ایجاد سایت فروشگاهی عبارتند از:
فروش محصولات به تمام نقاط کشور
با استفاده از فروشگاه اینترنتی میتوانید محصولات خود را در سراسر کشور به فروش بگذارید اما یک فروشگاه فیزیکی چنین قابلیتی را ندارد و تنها افراد مربوط به آن منطقه میتوانند از آنجا خرید کنند مگر آنکه سالیانه مسافرانی برای مسافرت به آن شهر بروند و فروش فروشگاههای فیزیکی بیشتر شود.
پس به طور کلی برداشته شدن محدودیت در فروش سبب رونق در کسبوکار شما میشود و مردم از تمام نقاط کشور از شما محصول خریداری میکنند.
هزینههای بسیار پایین فروشگاه
هنگامی که اسم تاسیس یک مغازه به گوش ما میخورد اولین چیزی که در ذهن ما پدید میآید هزینههای بسیار زیاد کرایه، آب، برق، گاز میباشد.
تازه اگر بخواهید برای مغازه خود شاگرد و فروشنده هم بگیرید باید حقوق آنها را نیز سر ماه پرداخت کنید. در واقع تاسیس یک فروشگاه هزینههای زیادی را در بر میگیرد به همین دلیل بسیاری از افراد مغازههای خود را با کلی ضرر و زیان جمع میکنند. اما فروشگاه اینترنتی این مشکلات را به همراه ندارد و هزینه راه اندازی آن بسیار کمتر از ایجاد فروشگاه فیزیکی است.
تعطیل نشدن فروشگاه اینترنتی
از زمانی که بیماری کرونا در کشور منتشر شد تعطیلات مغازه و فروشگاهها عادی شد و رونق بازار کاسب کاران کاهش یافت. در چنین موقعیتهایی همچون شیوع بیماری، تعطیلات رسمی تنها فروشگاههای فیزیکی تعطیل میشوند و فروشگاههای آنلاین همیشه باز هستند و مشتریان شان روز به روز بیشتر از قبل میشود زیرا فروشگاههای اینترنتی ۲۴ ساعت شبانه روز باز هستند و هیچوقت تعطیل نمیشوند.
بنابراین درآمد یک فروشگاه اینترنتی هیچ وقت متوقف نمیشود حتی در تعطیلات محرم، صفر مشتریان مخصوص به خود را دارد پس یکی از دلایل راهاندازی فروشگاه اینترنتی درآمد پایدار و همیشگی آن است.
دسترسی آسان مشتری به فروشگاه
برای خرید در فروشگاه فیزیکی مشتری باید مسیر زیادی را در ترافیک و شلوغی خیابانها طی کند اما در فروشگاه اینترنتی تنها با چند کلیک ساده و اتلاف زمان میتواند محصول خود را از اینترنت بخرد و همین موضوع سبب شده که بسیاری از مردم خرید اینترنتی انجام دهند چون انجام این کار بسیار آسان و سریع است.
کنترل بدون دردسر و ازدحام
معمولا در ایام عید و مناسبتهای خاص مشتریان زیادی برای خرید به فروشگاه شما هجوم میآورند در این شرایط رسیدگی به مشتریان بسیار سخت میشود و از سوی دیگر مشتریان هم ناراضی میشوند و حتی ممکن است مغازه شما را ترک کنند و به مغازه دیگری بروند. اما سایت فروشگاهی اصلا چنین دردسرهایی را ندارد و حتی هزاران مشتری میتوانند به طور همزمان از آنجا خرید کنند و شما با نشستن در منزل خود میتوانید خرید مشتریان خود را تماشا کند.
پیدا کردن مشتری در اینترنت راحت تر است
یک مغازه فیزیکی راههای محدودی برای جذب مشتری و تبلیغات دارد و معمولا مغازهها از طریق بنر، تراکت و تبلیغات محیطی میتوانند مشتری جذب کنند اما در فروشگاههای اینترنتی دهها روش برای تبلیغات و جذب مشتری وجود دارد و از طرفی چون تبلیغات اینترنتی با هدف انجام میشوند تاثیر بیشتری دارند و هزینه تبلیغات نیز در فضای اینترنت بسیار کمتر است.
مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
در قسمت بالا با دلایل راه اندازی فروشگاههای اینترنتی آشنا شدیم و حال میخواهیم درباره مهمترین مزیتهای فروشگاه اینترنتی نکاتی را ارائه کنیم:
فروشگاه اینترنتی ریسک کمتری دارد
همانگونه که تاسیس یک فروشگاه فیزیکی هزینههای بسیار بالایی را در پی دارد قطعا ریسک آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر خدایی نکرده مغازه شما مشتری نداشته باشد و کاسبی شما نگیرد چندین میلیون تومان در عرض چند ماه ضرر میکنید و محصولاتی که خریداری کردید روی دست شما میماند و باید آنها را زیر قیمت و با ضرر زیاد بفروشید. اما درمورد فروشگاه اینترنتی چنین چیزی صدق نمیکند و اگر کاسبی شما جواب ندهد نهایتا ۱ تا ۲ میلیون ضرر خواهید کرد. در ضمن برای شروع فعالیت فروشگاه اینترنتی نیازی به خرید تعداد زیادی محصول ندارید.
مشتری میتواند به راحتی محصول را پیدا کند
یکی از مزایای دیگر سایت فروشگاهی پیدا کردن محصول مورد نظر در بین ۱۰۰۰ نوع محصول میباشد و این کار تنها با چند کلیک و جستوجو در بین کالاها امکان پذیر است. اما در فروشگاه فیزیکی اگر یک مغازه ۱۰۰ محصول داشته باشد قطعا برای راهنمایی مشتریان باید چند نفر استخدام کنید.
مدیریت فروشگاه از هر کجای دنیا
مدیریت فروشگاه اینترنتی حتی از راه دور امکان پذیر است اما در فروشگاه فیزیکی اگر چند روز بخواهید به مسافرت بروید مجبورید مغازه رو ببندید که با این کار قطعا درامدی نخواهید داشت.
کلام اخر
از مطالب ذکر شده در این مقاله دریافتیم که کسبوکار اینترنتی علاوه بر اینکه از لحاظ درآمد بسیار سودآور است بلکه هزینه و ریسک آن نیز کمتر از ایجاد یک کسبوکار کار فیزیکی است به همین دلیل اگر شما هم قصد کسبدرآمد در منزل را دارید پیشنهاد میشود حتما برای خود یک سایت فروشگاهی برای به اشتراکگذاری محصولات ایجاد کنید تا به آسانی بتوانید در هر کجای دنیا کسبدرآمد داشته باشید.